Monday, February 2, 2009

Acara


Ada dekat tiga tahun aku tak hadirkan diri di acara gig tempatan. Pada 31th Jan 09 aku gagahkan diri untuk pergi ke gig yang menampilkan nama-nama besar di arena gig tempatan, dari Couple ke Sharpshoorter singgah ke Second Combat berhenti kat Khotal sampai ke Revenge hingga ke Bloodymary.. banyak lagi band lain yang ada seperti FreeLove, Muck, Harmacy, Oddity, The Times dan tak dilupa the hightlight band Bunkface.

 

Disini aku bukan ingin ceritakan perjalanan, pukul berapa start gig itu tapi ingin nyatakan perbezaan gig dedulu dan gig sekarang yang pernah aku pegi selama ini (pendapat ini dari kaca mata aku sendiri tak ada kaitan dengan orang lain yerw..)  ;)                

                                                                                                                                        

1.       Flyers gig sudah hampir pupus, tiada lagi graphic2 cantik untuk disimpan (sbb aku nie pengumpul flyers) ;) flyers banyak spread melalui myspace,facebook dll.

2.       Ramai (ramai giler)  bebudak belasan tahun datang gig (dulu kalo nak nampak diorang ni kat Ipoh Parade..Macho Moron..huhu)

3.       Fanzine dah tak berapa nak ada, skrang ni Editor ramai mengunakan medium Blog sebagai suara mereka.

4.       Penjualan Kaset/CD, Demo/EP’s kurang dari label-label dan distro, mungkin dah tak ramai nak membeli sebab ramai mendonlod lagu dari internet jerw.

5.       Mosh dengan Slam dah kurang, ramai yang dok diam je x kurang juga ada yang bermain shuffle didalam gig… J

6.       Tiket gig dulu murah, sekarang nie dah mahal skit.. hehe J

7.       Dulu reramai nek bas sekali, jalan kaki nak g kat tmpat gig, tp skrang smua dah nek moto dan yang dah maju skit tu dah ada kete hehe..

8.       Dulu member  sering menjadi crew gig, jaga stage,crew band tapi  skarng ni dah cuba berniaga mejual  baju,cd terpakai(music exchange hehe) di booth gig.

 

 

P/S: Kesimpulanya walaupun scene u/g semakin meriah dah macam dulu balik tapi feel dia lain… :)~

 

1 comment:

harry radios69 said...

huhuhu...ak bru mau wat story...
tgk lu lg advan dri gua aagagaga